Druk 3D:
Poznajemy drukarkę 3D, filamenty, techniki druku, oprogramowanie i edytory 3D.W programie: poznanie budowy drukarki 3D, obsługa filamentu, parametry druku z różnych tworzyw, tworzenie i edytowanie modeli 3D w programach Tinkercad, DesignSpark, zasoby portalu Thingiverse, wydrukowanie wybranych modeli stworzonych na zajęciach
Klub młodego przyrodnika:
Koło przyrodniczo-eksperymentalne. Samodzielne wykonywanie prostych doświadczeń, zainteresowanie uczniów światem przyrody.
Robotyka:
Poziom podstawowy: Budowanie przestrzenne, zabawy z programem Scottie Go, zrozumienie zasad budowy ruchomych konstrukcji z klocków (proste konstrukcje z silnikiem i czujnikiem ruchu) Lego WeDo, podstawy programu Scratch Kontynuacja: Zaawansowane użycie czujnika ruchu i silnika – lego WeDo. Programowanie własnego robota, złożone konstrukcje, jak to wszystko działa, dlaczego żarówka świeci, własne projekty robotów, zaawansowane rozwiązania w programie Scratch.
Minecraft:
Gra ta to otwarte środowisko zorientowane na kreowanie i eksplorację. Gracze mogą tworzyć przedmioty oraz budowle od podstaw z użyciem materiałów które pozyskują z otaczającego je wirtualnego świata. Nad dużymi projektami dzieci mogą pracować z innymi rówieśnikami, rozwijając umiejętności komunikacji i współpracy
Śpiewajmy razem
Na zajęciach „Śpiewajmy razem” będziemy uczyć się śpiewu zbiorowego i indywidualnego.
Chór
Miejsce w którym razem będziemy się bawić muzyką, szlifować słuch, emisję głosu ale przede wszystkim śpiewać ile dusza zapragnie. Trenujemy śpiewanie i solo i harmonicznie. Repertuar jest zróżnicowany, zawierający utwory poważne, patriotyczne oraz na uroczyste okazje ale również rozrywkowe. Planujemy jak najwięcej występów.
Zajęcia plastyczno-techniczne
Zajęcia dodatkowe skierowane są do uczniów klas młodszych. Będą to zajęcia o tematyce plastyczno-technicznej rozwijające kreatywność i zmysł artystyczny, podczas zajęć dodatkowych dzieci będą miały szansę zapoznać się z nowymi technikami. Stopień trudności przewidzianych zadań, będzie dopasowany do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci.
Nauka gry na gitarze
Uczymy się grać na gitarze od podstaw, nauki akordów, ćwiczeń rytmicznych , łatwych piosenek poprzez trudniejsze kompozycje, ćwiczenie utworów na dwie gitary, improwizacje muzyczne.
Grupa przeznaczona dla wszystkich uczniów klas podstawowych.
Scrapki:
Zdobienie kartek, kopert, pudełek, albumów. Kartki okolicznościowe, zdobienie warstwowe przedmiotów, pianki, kwiatki, wycinanki (wykonane na zajęciach prace można zabrać do domu, będziemy między innymi wykonywać bożonarodzeniową i urodzinową kartkę)
Gitara:
Uczymy się grać na gitarze od podstaw, nauki akordów, ćwiczeń rytmicznych , łatwych piosenek poprzez trudniejsze kompozycje, ćwiczenie utworów na dwie gitary, improwizacje muzyczne. Różne grupy zaawansowania.
Tańce:
Serdecznie zapraszam do udziału w zajęciach z tańca współczesnego. Jest to niesamowity styl pozwalający na dużą dowolność ruchu, kreatywność i co najważniejsze wyraz siebie i swoich emocji. Podczas zajęć nie tylko rozwiniemy się pod względem techniki ruchu, ale co ważniejsze świadomości własnego ciała oraz rozumienia samych siebie i muzyki. Swoją pracę skupimy między innymi na improwizacji, szukaniu własnego stylu, nauce wykorzystywania grawitacji i mięśni, partnerowaniu, czy florworku. Pojawią się również elementy baletu i stretchingu. Zachęcam wszystkich uczniów niezależnie od wieku.
Beatmaker:
Zajęcia z tworzenia muzyki elektronicznej w programie LMMS (Linux MultiMedia Studio). Zajęcia dla każdego kto chciałby stworzyć od podstaw własny utwór i poznać tajniki produkcji muzycznej.
Origami:
Inaczej sztuka składania papieru. Pozornie prosta rzecz, jednak ci, którzy choć raz w życiu mieli okazję nie tylko zobaczyć, ale także samodzielnie wykonać model origami, nie umniejszali tej chińskiej tradycji. Jedna z podstawowych zasad mówi, że nie wykorzystujemy tu kleju, nożyczek ani żadnych innych narzędzi, a cały proces opiera się jedynie na odpowiednim zginaniu papieru. Origami jest przez to także świetnym treningiem cierpliwości.
Decoupage:
Technika zdobienia polegająca na naklejaniu na dekorowanym obiekcie warstw cienkiego papieru, między innymi serwetek. Osoba zdobiąca wycina z materiałów interesujące ją gotowe wzory, a następnie układa z nich kompozycję, która zostaje trwale przymocowana do danego podłoża.
Modern flamenco:
Zapraszamy na zajęcia taneczne w klimacie flamenco z elementami hip hopu. Gwarantujemy świetną zabawę, nabywanie nowych umiejętności tanecznych, rozwijanie ekspresji oraz wrażliwości muzycznej.
Szkolne koło sportowe
Celem zajęć szkolnego koła sportowego jest zachęcenie dzieci do czynnego uprawiania sportu i odnajdywania w nim swojej pasji oraz wyszukiwanie talentów sportowych. Na zajęciach wykorzystujemy jak najwięcej sprzętu sportowego. Dzieci uczą się zasad fair play, zasad gry w piłkę nożną, siatkówkę, koszykówkę, unihokeja, dwa ognie, kwadranta. Na zajęciach koła sportowego uczymy się również podstaw gimnastyki akrobatycznej, m. in. przewrotu w przód z uniku podpartego, przewrotu w tył.
Piłka nożna
Celem zajęć „Królowie boiska” jest nauczenie dzieci podstaw gry w piłkę nożną, techniki oraz taktyki, stworzenie drużyny oraz przygotowanie jej do turniejów zarówno szkolnych, jak i międzyszkolnych. Chłopcy i dziewczęta uczą się na zajęciach, jak dokładnie podać piłkę, oddać strzał na bramkę czy wykonać zwód. Jednym z ważniejszych zadań szkółki piłkarskiej jest zaszczepienie w dzieciach zdrowego trybu życia przez czynne uprawianie sportu, promowanie zasad fair play, higieny osobistej oraz umiejętności współpracy w zespole.
Siatkówka
Dobra koordynacja ruchowa jest niezbędna do opanowania elementów technicznych w piłce siatkowej. Aby wyzwolić zaangażowanie i wzbudzić radość z uczestnictwa w zajęciach, należy zastosować odpowiednie metody, formy i środki. Proces nauczania gry w siatkówkę jest bardzo złożony i skomplikowany ze względu na ogromną różnorodność działań technicznych i rozwiązań taktycznych. Ważną cechą gry jest zespołowość. Rozwija możliwości wykazania inicjatywy, zdyscyplinowania, przyjmowania odpowiedzialności.
Akrobatyka:
Zadaniem gimnastyki akrobatycznej jest rozwijanie i doskonalenie określonych umiejętności ruchowych. Celem wysokiej specjalizacji w sporcie gimnastycznym jest opanowanie techniki sportowej i systematyczne jej doskonalenie oraz maksymalny rozwój funkcji organizmu i osiągnięcie możliwie najwyższego rozwoju cech psychomotorycznych. Grupy z zajęć gimnastyki akrobatycznej będą podzielone na dwa bloki. Jeden przeznaczony dla uczniów na poziome podstawowym drugi natomiast dla grupy zaawansowanej.