Zajęcia popołudniowe

Zajęcia przyrodnicze „Eksperymanety”.
Celem zajęć jest:

  • rozbudzanie ciekawości otaczającym światem przyrody, prowadzenie obserwacji, wyciąganie trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów i zjawisk przyrodniczych,
  • budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka,
  • poznanie prostych zjawisk przyrodniczo-fizycznych poprzez przeprowadzanie doświadczeń,
  • wzbogacenie słownika dziecięcego o nowe pojęcia,
  • przestrzeganie zasad współdziałania,
  • formułowanie spostrzeżeń i wniosków.
 

Zajęcia „Matematyczny bzik”.
Celem zajęć jest:

  • klasyfikowanie i porządkowanie obiektów,
  • orientowanie się w przestrzeni,
  • rozbudzanie dziecięcej aktywności i samodzielności przez działanie z zakresu edukacji matematycznej,
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych,
  • tworzenie warunków sprzyjających zmysłowym spostrzeżeniom i doświadczeniom w obrębie edukacji matematycznej,
  • tworzenie warunków sprzyjających zdobywaniu kompetencji matematycznych w toku zabawy,
  • wspomaganie dzieci o zróżnicowanych możliwościach intelektualnych,
  • zapobieganie ewentualnym niepowodzeniom w uczeniu się matematyki,
  • wspieranie ciekawości, samodzielności i aktywności dzieci w toku działań podejmowanych w zakresu edukacji matematycznej,
  • ułatwianie dostrzegania problemów i badanie ich w konkretnych przypadkach przez prowadzenie prostych rozumowań matematycznych.
  •  

    Zajęcia odbywają się cyklicznie od października do maja.

UDOGODNIENIA DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH